ساخت سایت با وردپرس چگونه است؟ | طراحی سایت وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

دسته‌بندی‌ها: مقالات وردپرس۳۰ شهریور ۱۳۹۸31,240 بار داغ شده
2 رای
ساخت سایت با وردپرس
ساخت سایت با وردپرس
این ایام داشتن یک سوداگری بدون وبسایت تقریبا بی معناست. هر کسب و کاری یا حتی هر فردی به تعقیب داشتن یک وبسایت با نما قشنگ و البته کارایی بالاست. برای اینکه یک وبسایت داشته باشید می‌توانید کل چیز را به یک طراح و برنامه نویس بسپارید. ولی بدون شک این پیشه هزینه زیادی هم برایتان به به اتفاق دارد. چنانچه منظور دارید همه چیز شخصی‌سازی شده باشد و هویت تجاری مشخصی داشته باشید بعد بهتر است شغل را به کاردان بسپارید. اما اگر به پیگیری این هستید که خودتان دست به شغل شوید پس باید به سراغ یک سایت‌ساز بروید. گرد از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب، سیستم وردپرس است. ساخت سایت با وردپرس نیاز به آن‌چنان فرهنگ کدنویسی ندارد و خودتان هم می‌توانید اقدام به طراحی سایت وردپرس کنید. البته اگر دانش کدنویسی هم به این CMS اضافه شود سایر هیچ چیز کم نخواهد داشت. جالب‌تر از همه اینکه وردپرس یک پلتفرم کاملا رایگان و متن باز است. به این معنی که برای استفاده از آن هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنید.

طراحی سایت وردپرس
در وبسایت رسمی وردپرس، شمار زیادی افزونه و قالب مجانی در گزین کردن کاربران قرار گرفته‌اند. اگر قصد دارید که از افزونه‌ها یا قالب‌های پولی استفاده کنید، بس است خرج مورد عقیده را پرداخت کنید. مانند هر چیز دیگری ایجاد وبسایت وردپرسی هم ملزوماتی دارد. در این مطلب از همیار وردپرس منظور داریم ببینیم که چطور می‌توان با به کارگیری این CMS قدرتمند، طراحی سایت وردپرس سپریدن داد. به اتفاق ما باشید.

ساخت سایت با وردپرس
برای ساخت سایت با وردپرس باید چند مورد اولیه را از قبل جاسازی کنید:

هاست: همان طور که می‌دانید هاست فضایی است که محتوای وبسایتتان را میزبانی می‌کند. تنها بس است واژه خرید هاست را در گوگل جستجو کنید لغایت لیستی از سرویس دهندگان برایتان نمایش داده شود. ما کار را برایتان راحت کردیم و درباره هاست وردپرس توضیحات کافی را در اختیارتان پیمان دادیم.
زمانی که در حال خرید هاست هستید رسیدگی کنید که سرویسی که برگزیدن کرده‌اید از نسخه 7.3 یا بالاتر PHP و MySQL نسخه 5.6 یا بالاتر و وانگهی HTTPS حمایت می‌کند.
دامنه: پهنه یا دامین اسم و نشانی وبسایتتان است. این اسم عموما اسم شخص و یا پیوسته با کسب و کار باره نظر است.
بعد از خریداری این دو باره باید به سراغ نصب و راه اندازی وردپرس بروید.

دانلود وردپرس
ما برای طراحی سایت وردپرس بی گمان باید وردپرس را دانلود و نصب کنیم. برای دانلود فایل نصب وردپرس به وبسایت رسمی وردپرس بروید. در اینجا می‌توانید واپسین نسخه از این CMS را به صورت رایگان دانلود کنید. بعد از دانلود این فایل آن را از حالت فشرده سازی بیرون کنید. حال باید این فایل را نصب و راه‌اندازی نماییم الی بتوانیم آن را تکمیل کرده و تبدیل به یک سایت کنیم. ولی برای این موضوع روش‌های مختلفی هستی دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشیم.

نصب وردپرس به چهره دستی
زمانی که نوبت به نصب و سپس طراحی سایت وردپرس می‌رسد کاربران دو گزینه قبل رو دارند. اینکه وردپرس را به صورت لوکال نصب کنند یا آن را بر روی سرور پرکار کنند. در اینجا نصب وردپرس به چهره لوکال هاست را اول از کل بررسی می‌کنیم. زیرا همش همه ما نیازمند نصب سایت روی پیرامون تستی و مجازی می‌شوید. پس بهتر است گذرگاه آن را بصورت کامل بلد باشیم.

نصب وردپرس بر روی لوکال هاست
لوکال هاست به معنی کامپیوتری است که برنامه‌ای بر روی آن اجرا می‌شود. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت که لوکال هاست فضای سرور را در کامپیوترتان شبیه سازی می‌کند. بدون اینکه نیاز باشد به یک سرور واقعی و گران‌قیمت دسترسی داشته باشید. در شیوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست حتی در ابتدا احتیاج به خرید دامنه و هاست هم نیست. می‌توانید این دو را بعد از طریق اندازی وبسایت و انتقال آن به سرور خریداری کنید. با اینکه پیشتر تعلیم کار با این تقدیر را ارائه کردیم، ولی در اینجا باز هم می‌خواهیم بار دیگر این موارد را صریح کنیم.

قدم اول: دانلود و نصب XAMPP
قدم نخست نصب نرم اسباب XAMPP است. پس از دانلود فایل آن را مفتوح کنید تا برنامه در حالت نصب پیمان بگیرد. اگر که بر روی رایانه خود از آنتی ویروس استفاده می‌کنید پیغامی مثل به تصویر پایین دریافت می‌کنید.

question- طراحی سایت وردپرس
در صورت به کارگیری آنتی ویروس این پیام را می‌بینیم
در جواب این پیغام بر روی گزینه Yes کلیک کنید. پس از کلیک کردن بر روی Yes با تصویر ذیل روبرو می‌شوید. با دید این تصویر در ابتدای مسیر نصب XAMPP قرار دارید.

xampp setup- آغاز پروسه نصب
شروع فرآیند نصب زمپ
برای ادامه فقط بس است بر روی Next کلیک کنید. در مرحله بعدی باید اجزاء برنامه برای نصب را انتخاب کنید. برای نصب وردپرس روی لوکال هاست تنها به دو گزینه MySQL و phpMyAdmin دربایستن دارید – تیک این دو گزینه را پرکار کنید.

DB- طراحی سایت وردپرس
علامت زدن mysql و phpmyadmin
از آن جایی که به اجزای دیگر برنامه نیازی نیست پس تیک گزینه‌های باقی باقیمانده را غیرفعال کنید. در پایان بر روی Next کلیک کنید. در مرحله بعدی می‌توانید پوشه‌ نصب نرم انگیزه ها را انتخاب کنید. رهنمود می‌کنیم از پوشه پیش فرض کاربرد کنید و بدون تغییر به مرحله بعدی بروید – بر روی Next کلیک کنید.

choose folder- ایجاد وبسایت وردپرسی
انتخاب پوشه نصب نرم افزار
بعد از این مرحله با این سوال روبرو می‌شوید که آیا قصد دارید Bitnami را هم نصب کنید؟ برای برپایی وبسایت وردپرسی روی لوکال هیچ نیازی به این برنامه نیست. بعد فقط تیک این گزینه را غیرفعال کنید و به مرحله بعدی بروید.

next session- قدم بعدی
تایید و رفتن به مرحله بعدی
با کلیک بر روی Next نرم اسباب برای ساخت سایت با وردپرس حاضر است.

ready to install- آماده نصب
زمپ شما آماده نصب شد
بسته به توان کامپیوترتان نصب نرم افزار چند دقیقه‌ای درازا می‌کشد.

loading to install- حاضر نصب
صرف مدت زمانی برای نصب
بعد از واپسین،انجام نصب نرم اسباب می‌توانید با بسط دادن Control Panel برنامه را اجرا کنید.

finish install- سپریدن مراحل نصب
اتمام مراحل نصب
تا به اینجای کار فقط XAMPP را نصب کرده‌اید.

قدم دوم: شروع XAMPP و تست سرور
قدم دوم آغاز پیشه XAMPP و تست سرور است. برای نصب XAMPP و وردپرس به دو گزینه اصلی دربایستن دارید:

ApaMySQL
Apache
برای شروع کار این دو گزینه باید از مهار پنل XAMPP روی گزینه Start کلیک کنید.

play- ساخت سایت با وردپرس
فعال کردن دو گزینه mysql و phpmyadmin
بعد از شروع کار این دو گزینه، می‌توانید ببینید که رنگ آن‌ها به سبز تغییر کرده است. این به معنی پرکار بودن هردوی این ماژول‌ها است.
حال وقت آن است که ببینید لوکال هاست‌تان به درستی پیشه می‌کند یا نه. برای این کار کافی است با به کارگیری مرورگر به آدرس http://localhost/ بروید. اگر تا به اینجای پیشه همه چیز را بر اساس تعلیم پیش رفته باشید، حتما وارد پیشخوان زمپ شده‌اید. حال بستر طراحی سایت وردپرس برایتان محیاست. این گوی و این میدان!

قدم سوم: افزودن فایل‌های وردپرس
در ساخت سایت با وردپرس روی لوکال هاست با به کارگیری XAMPP قدم بعدی اضافه کردن فایل‌های وردپرس است. برای این کار، پیش درآمد باید پسینیان نسخه وردپرس را از wordpress.org آن دانلود کنید.
بعد از دانلود فایل‌های وردپرس در پیرامون ویندوز به مسیر نصب XAMPP بروید. متعلق به جایی که ما گذرگاه پیش‌فرض نصب را تغییر نداده‌ایم بعد باید به C://xampp بروید. در این پوشه به دنبال htdocs بگردید.

htdocs- محل نصب زمپ
محل نصب و راه‌اندازی
در این پوشه یک پوشه جدید برای سایت خود برپایی کنید. اسم این پوشه در لینک لوکال هاست‌تان نما می‌شود. برای مثال اگر نام پوشه را testsite برگزیدن کنید با به کارگیری لینک http://localhost/testsite به سایت خویش دسترسی دارید. پس از برپایی این پوشه باید فایل ZIP نصب وردپرس را در آن از حالت فشرده سازی بیرون کنید.

ساخت کامل یک وبسایت خبری با کمک افزونه‌های وردپرس
قدم چهارم: ایجاد دیتابیس وردپرس
قدم چهارم برپایی یک دیتابیس برای وردپرس است. چه وردپرس را بر روی سرور نصب کنید و یا از لوکال هاست استفاده کنید فرقی نمی‌کند. به هر حال به دیتابیس بیچارگی دارید. برای ایجاد یک دیتابیس جدید از کنترل پنل XAMPP، روبروی MySQL بر روی Admin کلیک کنید الی به محیط phpMyAdmin هدایت شوید.

phpmyadmin- طراحی سایت وردپرس
دسترسی به phpmyadmin
سپس از بالای صفحه بر روی Databases کلیک کنید.

database- برپایی پایگاه داده
ایجاد پایگاه داده
در مرحله بعدی باید یک اسم برای دیتابیس وبسایتتان برگزیدن کنید. این نام می‌تواند هرچیزی باشد. تنها اسمی انتخاب کنید که به راحتی به یادتان بماند. زیرا در مرحله بعدی ساخت سایت با وردپرس به آن بیچارگی دارید. سپس بر روی Create کلیک کنید.

create DB- ساخت دیتابیس
دیتابیس بصورت کامل برپایی شد
برخلاف نصب وردپرس بر روی سرور، در نصب وردپرس روی لوکال هاست پس از برپایی دیتابیس نیازی به ایجاد User برای دیتابیس ایجاد شده نیست.

قدم پنجم: نصب وردپرس
آخرین مرحله نصب وردپرس است. زمانی که به آدرس لوکال وبسایتتان می‌روید مراحل معمولی نصب وردپرس را می‌بینید. فقط فرقی که بین این دو نصب هستی دارد، اطلاعات مربوط به دیتابیس است. زمانی که به مرحله وارد کردن اطلاعات دیتابیس رسیدید این اطلاعات را وارد کنید:

نام دیتابیس: نام دیتابیسی که در phpMyAdmin ایجاد کرده‌ بودید.
Username: برای نام کاربری root را وارد کنید.
Password: این کادر را خالی بگذارید.
بقیه مراحل هم شبیه به نصب ابدیت وردپرس به چهره معمولی است. پس از واپسین،انجام مراحل نصب وبسایتتان بر روی لوکال هاست راه اندازی می‌شود.

قالب وردپرس
ظاهر یک وبسایت یگانه از فاکتورهای تاثیرگذار آن است. بعد از نصب وردپرس وقت آن است قالب مناسبی برای ساخت سایت با وردپرس برگزیدن کنید. همانگونه که گفتیم در وبسایت رسمی این CMS آرشیوی از قالب‌ها و افزونه‌هایی که توسط وردپرس حمایت می‌شوند پیمان گرفته است. بعضی از آن‌ها مجانی و بعضی پولی هستند.
برای نصب یک قالب جدید کافی است که پیش درآمد به وردپرس لاگین کنید. سپس از داشبورد وردپرس به مسیر Appearance – Themes بروید. در این جا با کلیک بر روی Add New می‌توانید قالبی جدید به وردپرس اضافه کنید.
فراموش نکنید که ظاهر یک وبسایت معرف سوداگری و شخص است. پس اگر به دنبال طراحی قالب‌های اختصاصی برای طراحی سایت وردپرس هستید به وبسایت ژاکت راز بزنید. اگر هم به دنبال قالب‌های فارسی سازی شده هستید در همیار وردپرس می‌توانید قالب های رایگان وردپرس را بصورت کاملا پارسی شده گرفتن کنید.

اقدامات لازم پس از نصب وردپرس
بعد از اینکه وردپرس را نصب کردید باید به سراغ نصب یک‌سری افزونه کاربردی و واجب بروید. این افزونه‌ها عملکرد وبسایت را بهتر می‌کنند. در پیوسته به تعدادی از این افزونه‌ها اشاره می‌کنیم.

Akismet
اولین افزونه‌ای که پس از نصب و فعالسازی وردپرس باید دانلود کنید پلاگین Akismet است. این افزونه برای معرفی محتوا و دیدگاه‌های اسپم مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرد. شغل این افزونه این است که دیدگاه‌های راستین و جعلی را از هم تشخیص دهد.

Yoast SEO
افزونه Yoast SEO یکتا از برترین افزونه‌های سئوی وردپرس است. با به کارگیری این افزونه می‌توانید وبسایتتان را کاملا بهینه کنید. چه از نظر محتوایی و چه از عقیده ساختاری.
ساخت سایت با وردپرس تنها به نصب و راه اندازی آن خلاصه نمی‌شود. پیشه اصلی زمانی آغاز می‌شود که منظور دارید در وبسایت خود درونمایه بارگذاری کنید. اگر به تعقیب این هستید که محتوای ارزشمند تولید کنید و در رنکینگ گوگل رتبه فوقانی داشته باشید یواست بهترین گزینه است.

W3 Total cache
به عنوان یک افزونه برای بهینه سازی عملکرد وبسایت پلاگین W3 total cache برای بهبود عملکرد وبسایت، بالا بردن سرعت بارگذاری و فعالیت‌هایی از این قبیل طراحی و گسترش دیتا شده است.

UpDraftPlus
افزونه UpDraftPlus یکتا از محبوب‌ترین افزونه‌های برای تهیه نسخه بکاپ از وبسایت وردپرسی است. با به کارگیری این افزونه می‌توانید به راحتی از تمامی محتوای وبسایت نسخه حامی تعبيه کنید و آن را بر روی دراپ باکس، گوگل درایو و … آپلود کنید.
حال که افزونه‌های مورد دربایستن و قالب مناسب را بر روی وردپرس نصب کرده‌اید، سررسید آن است تا اولین پست خود را در وردپرس ایجاد کنید.
برای این پیشه به داشبورد وردپرس لاگین کنید. سپس به راه نوشته‌ها>> اضافه کردن نوشته جدید بروید. تا در ویرایشگر یک پست جدید برایتان باز شود. در این می‌توانید عنوان، محتوا، تصاویر و … را به پست اضافه کنید. سپس از بلوک‌های کنار ادیتور آن را منتشر کنید.

سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید
یکی سایر از اقداماتی که بعد از نصب باید سپریدن دهید پیوست وبسایت به سرویس گوگل آنالیتیکس است. چرا گوگل آنالیتیکس دست موزه مهمی برای وبمستران است؟ فرمان دهید با اشاره به جزئیات به این پرسش پاسخ دهیم. زمانی که شما یک وبسایت را تاسیس می‌کنید هدفتان اشاعه کسب و کارتان است. لازمه حضور در دنیای اینترنت جلب توجه کاربران اینترنتی و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالقوه است. تمام این‌ها در راستای داشتن شدامد بالای وبسایت میسر می‌شود. یعنی هرچقدر که ترافیک وبساییتان اغلب باشد بخت شما برای بدست آوردن مخاطبین دائمی بیشتر و بیشتر می‌شود.

از طرفی برای اینکه به تکاپو و حضور کاربران در وبسایت خود نظارت داشته باشید به یک ابزار پسندیده احتیاج دارید. این آلت گوگل آنالیتیکس است. گوگل آنالیتیکس تک تک جزئیات مربوط به وبسایت شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. این دیتاها به شما کمک می‌کنند بتوانید رویکرد مناسب‌تری را تعقیب کنید و زودتر به اهداف خویش برسید.

آموزش ثبت اسم در گوگل آنالیتیکس
برای استفاده از این سرویس گوگل نخست باید در آن ثبت اسم کنید. چطور در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنیم؟ همان طور که به آن اشاره کردیم گوگل آنالیتیکس یک سرویس و آلت کاملا رایگان است. برای به کارگیری این ابزار کافی است یک حساب گوگل داشته باشید. چندی پیش شیوه ثبت‌نام در گوگل آنالیتیکس و ثبت سایت را برایتان بصورت کامل توضیح دادیم.

نصب وردپرس روی هاست
هر سررسید تصمیم گرفتید از پیرامون تستی بیرون شده و برای طراحی سایت وردپرس به محیط راستین کوچ کنید، می‌توانید هاست و پهنه خریداری کرده و مراحل نصب را بر اساس آموزش نصب وردپرس روی هاست پیش بروید. نصب آن دقیقا همانند نصب روی لوکال هاست است حتی به مراتب راحت‌تر و بهتر.
برای اینکه وقت شما را نگیریم و بیش از این خسته نشوید، مطالعه آن را در همیار وردپرس بر دوش خودتان می‌گذاریم.

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

نتیجه گیری
اگر معاش تصمیم گرفتید سایتی داشته باشید باید دو شیوه را برای خویش انتخاب کنید. احد اینکه می‌توانید به تعقیب فرد متخصصی باشید که برایتان سایت راه‌اندازی کند و هزینه‌ای را در قبال آن دریافت کند یا اینکه خودتان یاد بگیرید و سایتی راه‌اندازی کنید. اگر تصمیم گرفتید خودتان کار کنید، حتما طریق ساخت سایت با وردپرس را امتحان کنید. طراحی سایت وردپرس اصلا کار سختی نیست و باید فقط کمی خلاق و با ذوق باشید الی مراحل آن را به واقعیت یاد گرفته و اجرایی کنید. تمامی امکانات نیز برایتان محیاست، کافیست دست به پیشه شوید. اگر به پیگیری تعلیم کامل هستید، رهنمود می‌کنم حتما تعلیم وردپرس و آموزش ووکامرس را بخوانید.
اگر نظر و پیشنهادی دارید، ما پذیرای آن هستیم.





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: